Falska omdömen och betyg i olika branscher är ett stort problem när företag skriver om sig själva eller om sina konkurrenter. Vi på flyttkonsumenter kontaktar därför kunder som skickar in ett omdöme om flyttfirman som dom har anlitat när dom flyttat. Vi sänder ut ett mejl ifrån oss på flyttkonsumenter till den som skickat in ett omdöme/betyg och på så sätt kan vi på flyttkonsumenter kontrollera att betyget är riktigt samt så har vi även spårning via ip nummer detta är för att våra omdömen skall vara riktiga. Nedan så ser ni hur mejlet ifrån oss ser ut.
Hej .
Ni har lämnat ett omdöme till oss om flyttfirman (namn på flyttföretaget), och vi granskar samtliga omdömen innan vi lägger ut dom offentligt för att undvika falska omdömen, därför önskar vi vissa uppgifter utav er. Givetvis lämnar vi ej ut dessa uppgifter någonstans utan detta är endast för att undvika falska omdömen.
1)Ert namn och personnummer
2)Varifrån ni flyttade
3)Fakturakopia på betalningen.
Givetvis kommer vi ej att lämna ut dessa uppgifter någonstans.
Vänligen skicka in detta till oss och innan detta ej kommit oss tillhanda så kommer inte ert betyg/omdöme att visas.
Med vänlig hälsning
Flyttkonsumenter
2 omdömen om “Så här fungerar våra omdömen om flyttfirmor”
Städjätten som även utför flytthjälp och annat anlitades av oss 29/6. Vi flyttade från lägenhet till hus. Vi hade även ett förråd med alla möbler då vi bott tillfälligt i lägenhet. Det var beställt två bilar och fyra personer till då två olika adresser. Kl 08.00 var det sagt. Vi väntade på Kvarnholmen (förrådet) och i lägenheten i 2-3 timmar. Ringer då dem och de påstår att bilen gått sönder (beställt 2 bilar). Står även i kontraktet. De åker och hyr en mindre bil på en mack. Skickar personer som aldrig utfört flytt till oss. De kommer utan utrustning. De släpar och tappar möbler förstör mycket av vårt bohag. De hittar inte och låter oss vänta länge på de två ställena eftersom de inte kan fylla lastbil korrekt måste de åka flera vändor. Vi åker även själva med möbler eftersom de aldrig blir klara. Kommer sent på eftermiddagen till adress nr. 2. Samma elände där. Vi reklamerar. Men istället så får vi en faktura till av dem med den tid de använt som inte stod i kontraktet. De driver det så hårt att de ska ha betalt. De hotar med inkasso och tingsrätt. Städjätten har varit respektlösa mot oss, vår tid och vårt bohag. När jag försökt kommunicera med dem har de aldrig hört av sig bara skickat sitt krav på resterande timmar. Vill varna alla för detta oseriösa företag. De har varit otrevliga och respektlösa under hela den tid som jag avvaktat med med betalning. Gav upp och betalade när hoten blev värre,
Vi anlitade Kvalitetsflytt för en flytt från Stockholm till Malmö Så mycket strul! De skadade bla ett bord och en soffa och vägrar ersätta oss för att återställa möblerna De anlitar ett oseriöst försäkringsbolag flyttskador.se som varken har telefonnummer eller adress. Vi blev mycket illa bemötta av försäkringsbolaget som vägrade förstå problemet och tyckte att vi skulle åtgärda skadorna själva. Vi har anmält ärendet till ARN