Varför vi tagit bort Movinga

Vi på flyttkonsumenter har fått frågan av många om varför vi plockat bort omdömen om Movinga och vad vi anser om dom. Anledningen till detta är följande. Vi har fått ett brev av en advokatbyrå som Movinga anlitat där det framgår att vi inte får skriva om Movinga varken nu eller i framtiden. Givetvis är detta tragiskt och vi rekommenderar alla att vända sig till Google egen hemsida och lämna omdöme eller åsikter. Vi på flyttkonsumenter är ledsna över detta och tycker det är tråkigt att företag med ekonomiska muskler väljer att anlita advokater för att tysta kunder som skickar in deras upplevelse. Vi undrar om Movinga tagit till samma metoder om vi skrivit annorlunda. Vad vi skrivit och förmedlat kan vi som sagt inte lägga ut. Vi på flyttkonsumenter beklagar än en gång detta.

Rating: 3.8/5. From 30 votes.
Vänligen vänta...

Dela:

Lämna ett omdöme

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

19 omdömen om “Varför vi tagit bort Movinga

  1. Blufföretaget har väl varken pengar eller muskler.
    Anlita ett riktigt företag med trafiktillstånd samt försäkringar så slipper ni problem med blufföretaget MOVINGA

    Svara
  2. Har varit med om liknande som alla er här. Är det inte bättre att vi tillsammans kontaktar Konsumentverket?

    Svara
  3. Movinga är riktiga jävla jubel idioter som lurar folk på pengar!
    Vidrigt otrevliga på kundtjänst! KÖP INGA TJÄNSTER AV MOVINGA!
    Synd att vara förälder till sådana jävla slusk!

    Svara
  4. Kan inte säga annat än: Katastrof! Gör nästa flytt själv istället för att anlita dessa igen!

    Svara
  5. Blufföretag! Det kunde inte bli mer katastrof! Anlitade Movinga för flytt och flyttstäd. Precis Allt sket sej, totalt! Fick dessutom lägga ut ännu mer än beräknad och överenskommen kostnad.
    Totalt värdelöst och ohederligt företag, som ljuger kunden rakt i ansiktet.

    Svara
  6. As some previous comments mentioned, one star is too much for Movinga. We hired a moving and cleaning service – so far, only had the worst experience with the cleaning part – will see how moving goes in two days.
    Cleaning – we booked ”professional” cleaning of a tiny kitchen and an even smaller bathroom (please also note that the oven was brand new so that didn’t take a lot of time). They sent two persons (a woman and young man that looks like barely legal to work), where the woman just disappears at one point and this kid is left to finish the job (which he does very, very poorly). They were also over an hour late. After SEVEN hours, woman comes back, they announce they are done – and notice they had a leakage from their bag containing the cleaning products that literally melted the floor in our hallway. The destroyed floor is now a waiting game with their claims department and insurance. As for the cleaning – the reason we booked this was to avoid stress (especially when being 37 weeks pregnant) and to make sure the apartment will be professionally cleaned and ready for the next tenant for example, which definitely wasn’t. Therefore, their customer service solution to send someone over again sometime in the next 14 days is just ridiculous in this case and completely unhelpful (refund is apparently not an option). Accidents do happen, sure, but the way they handle things in case anything goes wrong is just unacceptable.
    Would definitely advise to book someone else.

    Svara
  7. Hemska att ha att göra med inklusive ”alltsom jag pratat med där. De lurade mig att betala genom klarna innan jag fått slut offert, så jag hade inte möjlighet att avboka innan deras gräns av tid ,gått ut och då skulle det kosta, 33.000, och innan 19.000 vilket ändå är en omöjlighet för de arbete de skulle göra, då jag själv skötte packning och hade egna kartonger och flytten vara bara 300m bort, och dessutom varför skulle jag anlita flyttbolag från annan stad samt att de inte ens har sitt säte i Sverige utan i Tyskland. Nu skickar de krav på krav och nästan hotbrev, men jag har pratat med Klarna om detta och blivit lovad att få hjälp av dem.

    Svara
  8. Movinga har lurat mig ang pris på Flyttning! En person Husållet egna flyttkartonger packar själv flyttar en km bort bv, inga trappor får ingen offert förrän ganska lång tid gått och de säger då att de skickat den, ingen Offert. När den kommer är den på nästan 19.000! Jag ringer och vill avbryta då jag har liten Pension och är 67år,ensam. Då säger dom att då får jag straffavg för att mindre än två veckor kvar och det kostar då 33.000? Min mäklare sa att de förmodligen oxo är Städet, fast de inte sagt det . Går nu inte att hitta städfirman Oleno.mste Polis anmäla dessa och reda ut med klarna då fetta var ett erbjudande som jag tog.

    Svara
    • Har varit och är utsatt för exakt samma sak. Orkar verkligen inte med detta mer! Hur har de gått för dig?

      Svara
  9. Håll er borta från detta företag!!!
    De anlitar underentreprenörer som inte håller måttet. De packar inte noggrant och var långt ifrån försiktiga med vårt bohag.
    Förberedelserna innan flytten och bemötandet från Movinga var perfekt tills dess att flyttdagen kom, då började helvetet.
    – Alla möbler var skadade eller förstörda på ett eller annat sätt, och jag menar ALLA möbler!
    – Golvet i nya lägenheten repades sönder!
    – Underentreprenören frånsade sig allt ansvar och påstod att jag själv hade förstört golv och möbler.
    – Movinga lutar sig till fullo på sitt försäkringsbolag som förhalar processen, det gör det inte lättare att de har sitt säte i Tyskland. De påstår att de har ”premium försäkring”, såhär i efterhand skulle jag ha ifrågasatt vad detta innebär.
    – Movinga är varken billiga eller dyra men det blev väldigt dyrt i det långa loppet, hela processen pågick i över 3 månader.
    – Kundservice svarar alltid i telefon men sällan på mail.
    – Om nått går fel går det bara att nå deras reklamationsavdelning via mail.
    – De påstår sig bara anlita kvalitetssäkrade underentreprenörer, vilket visade sig inte stämma.

    Det går att fortsätta denna lista men som sagt, HÅLL ER BORTA!

    Svara
  10. Ett riktigt dåligt företag!
    Absolut den sämsta sk. flyttfirma någonsin! Hade bestämt att dom skulle komma på morgonen. Skulle lämna nyckeln till gamla lägenheten kl 12 och ska hinna med det sista med städningen innan dess, dom kom kl. 11:20 utan flyttbil!!!?? Vi fick hjälpa till att bära ner alla möbler och packning, på gården?!! Och där fick det stå i flera timmar innan en pytteliten lastbil anländer? Dom så kallade flyttgubbarna hade inga bärselar, bilen ingen baklem så dom fick slita värre! Gubbarna hade bytts ut från förmiddagen och den ena hade sin första dag på jobbet! Stackars människor! Hade jag kunnat ge minusstärnor hade det passat idag. Ett råd till alla som tänker anlita MOVINGA, GÖR DET INTE!!!

    Svara
    • Exakt samma råka jag ut för!!!! I juni flytta jag!! Ännu ingen ersättning!!! Man bör varna på Facebook. Deras tyska försäkringsbolag. Ska man också behöva översätta Åt!

      Svara
  11. Movinga!! Ett IDIOT FÖRETAG! Försöker driva in pengar för en flytt dom EJ utfört! Dom vill ha en avbokningsavgift som dom INTE upplyser om, samt avbokningen har skett innom distansavtals reglerna! VAD NI ÄN GÖR ANLITA INTE MOVINGA!

    Svara
    • Ja det är detta jag tampas med nu. Min flytt gick på 5500kr med ett bolag där jag bor och dessa Movinga skickar fortfarande hotbrev och ska ha 26.000kr Klarna lovade att hjälpa mig, men nu fått svar att jag ska ordna upp med Movinga, som inte svarar och nu hotar de med Advokat från Berlin. Jag harhjärtad en bestridande till Klarna, men vet inte nu hur detta slutar? Någonstans finns hjälp att få och varför finns detta bolag kvar i Sverige!

      Svara
  12. Började bra med trevlig kundtjänst, Anna, men när flyttkillarna kom började problemen.
    1. De pratade enbart turkiska
    2. Flyttbussen var för liten, fick hyra ett släp och packa o köra själv då de hade fel packlista
    3. De skulle packa det ömtåliga vilket de inte visste eller kunde. Samt att de skulle packa upp. När jag packade upp låg allt nedslängt i kartongerna vilket medföljde att många saker var trasiga!!
    De hade sönder möbler, de smutsade ner sängen då de ställde den direkt på golvet i bussen utan skydd under. Ett ben till sängen är borta, ett sideboard är trasigt, en lampskärm från Artwood är sönder mm mm.
    4. De skrapade även sönder väggarna samt trappan på flera ställen i huset.

    Detta är anmält av mig och fakturan är bestriden tills ärendet är löst. Jag har förlorat lika mkt pengar som flytten kostade, om inte mer och när jag vill prata med fakturaavdelningen så finns det inte någon sådan.. vilket är mycket märkligt!? Jag och min dotter fick även göra deras arbete då de åkte när bussen var full. Enbart hyra av släp samt diesel 30 mil hamnar runt 3000kr…

    Jag skulle aldrig avvända denna firma och definitivt inte rekommendera dem.
    De är säkert ok så länge allt funkar men blir det problem så får du ingen hjälp!
    Mvh Ulrika

    Svara
    • Jag råkade ut för exakt samma sak som du. Slutade med att jag fick hyra en liten lastbil själv och jag och en kompis bar ner stora tunga saker tre trappor och ut till bilen.
      Säljaren hade sagt till min mamma att du behöver bara sitta och peka på allt som ska med. Det visade sig att flyttgubbarna mer eller mindre inte tog något nästan. Deras sk packlista var fel på alla sätt. Det skulle komma en 30 kubiks bil men det kom en som var 18.. kan säga att inte ens hälften fick plats. Ringde till Movinga flera gånger under dagen och de var dryga som f_n. Men pengar drog de, fick inte ens en faktura att bestrida.

      Svara
  13. Otroligt tråkigt att höra. Jag hade en mardrömsupplevelse med Movinga och anmälde dem till Allmänna Reklammationsnämnden. Inget de utlovade stämnde och genomförandet var helt oprofessionellt utan packlistor och med en bil som var en leasingbil samt flyttpersonal som jobbade under helt omänskliga förhållanden. Om jag vetat så hade jag aldrig anlitat dem. ARN har nu gett mig rätt men Movinga verkar helt ointresserade att göra om och göra rätt. Hemskt att ett storföretag får agera på detta vis. Borde man inte ta detta till media på något sätt. Uppdrag granskning?

    Svara

Fler nyheter

Robin blev lurad av en flyttfirma.

Vi på flyttkonsumenter vill visa hur det tyvärr kan gå när man anlitar oseriösa flyttfirmor. Detta är skrivet av Borås Tidning. Robin förlorade en miljon när han anlitade flyttfirma –

Läs mer »

Så väljer du rätt flyttfirma.

Delar av detta är skrivet av Göteborgs posten. Klagomål på flyttfirmor är vanligt förekommande på Konsument Göteborg. Hittills i år har 60 personer hört av sig, enligt konsumentrådgivaren Louise Andersson.

Läs mer »